AKG K 512 MKII

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K 512 MKII op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

janp23 11-08-2013
Geschreven voor: AKG K 512 MKII

Ik was op zoek naar een hoofdtelefoon voor mp3 en computergebruik. Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor de AKG K512 MKII. Het draagcomfort is erg goed. Je hebt eigenlijk geen idee dat je een hoofdtelefoon op hebt. De vormgeving vind ik zelf erg fraai.

Wat mij er opviel is de geluidskwaliteit. Het is immers een goedkope hoofdtelefoon. Echter de vergelijking met mijn Sennheiser HD 555 kan hij goed doorstaan. De sennheiser is maar een fractie beter en was bij aanschaf een stuk duurder.

De AKG voelt stevig aan en lijkt mij niet een hoofdtelefoon die binnen een paar weken uit elkaar valt. Na een half jaar gebruik ben ik echter hierover van mening veranderd. De hoofdband liet los en reparatie door de importeur duurt eindeloos. Eigenlijk moet bij een dergelijk gebrek de hoofdtelefoon gewoon worden omgeruild voor een ander exemplaar maar dat bleek volgens de winkelier niet mogelijk.

Dan toch maar een Sennheiser.

Micheal Lewis 14-01-2013
Geschreven voor: AKG K 512 MKII

Op eerste gezicht degelijke headphones, maar na 3 weken viel de hoofdband er al uit, hierdoor blijf je achter met een dun elastiekje. Je kan hem nog steeds zonder problemen gebruiken, maar wel gebrek aan kwaliteit vind ik.

janp23 04-11-2012